vrijdag 9 december 2011

Vrijdag = Etsy dag

Etsy is nog niet zo bekend in Nederland en dat vind ik onterecht. Vandaar dat je voorlopig elke week op vrijdag kunt kennismaken met een creatieve Etsy-verkoper op mijn blog. Deze week word je uitgenodigd om eens te gaan kijken in de winkel Moois van Me.


Ik ben begonnen met het maken van juwelen omdat ik sowieso graag dingen maak. Ik vind het tof om te kunnen zeggen dat ik iets aanheb dat ik zelf heb gemaakt. Ik creëer graag, en niet alleen juwelen. Soms leef ik me uit door te naaien, breien, haken, koken, fotograferen, tekenen. Deze dingen doe ik eigenlijk zelfs al veel langer dan juwelen maken . Zelfs als klein ‘ me’ke was ik vaak in de weer met naald, haakpen en garen.

Heel lang geleden – een jaar of 15 al denk ik – maakte ik een paar chokers met kraaltjes op een bandweefmachientje. Ik had iemand gezien die een mooie geweven kralenchoker droeg en omdat ik niet wist waar die vandaan kwam, besloot ik ze zelf te maken. Ik schafte me wat materiaal aan en geleidelijk aan werd mijn materiaalcollectie groter .Door rond te schuimen op het wereldwijde web leerde ik hoe langer hoe meer technieken en kreeg ik meer en meer inspiratie. Natuurlijk draag ik zelf altijd juwelen sinds ik ze maak. Ik heb altijd oorbellen in, en draag vaak ook nog een ring, ketting of armband.



Zoals ik eerder al zei, hou ik ook van fotograferen. Zoals zoveel van de activiteiten die ik beoefen, ben ik daar geen extreem talent in , maar mijn foto’s zijn zeker mooi genoeg om er meer mee te doen dan gewoon op mijn blog zetten of zo. Ik krijg ook regelmatig complimenten over de kwaliteit van mijn foto’s. Daarom besloot ik om een paar van die foto’s te gebruiken voor het ontwerpen van postkaarten. Er zijn er momenteel al een paar te koop via mijn etsyshop, maar ik heb er ondertussen meer . Eerstdaags komen die ook op Etsy.

Ik ben trouwens in het bijzonder erg fier over mijn nieuwjaarskaartje !
Ik maak niet alleen kaartjes met mijn foto’s : elk jaar maak ik er ook een kalender mee. Die bied ik niet te koop aan maar gebruik ik om cadeau te geven tijdens de eindejaarsdagen. Op mijn Facebookpagina en mijn blog geef ik momenteel een exemplaar weg, de enige mogelijkheid om er ook een te bemachtigen.



In den beginne droeg ik al de juwelen die ik maakte zelf of ik gaf ze cadeau. Maar na een tijd had ik zo’n uitgebreide collectie dat ik besloot om er ook wat te verkopen. Mijn doel bij het maken van juwelen is niet de verkoop ervan, maar het plezier van het maken. Maar door af en toe iets te verkopen, slaag ik er nu in om mijn materiaalkosten er terug uit te halen. En ik vind het toffer dat mijn juwelen gedragen worden dan dat ze ergens in een kast liggen stof te vergaren. Het is ook een vorm van waardering voor mijn creaties en geef toe : wie krijgt er nu niet graag wat waardering op tijd en stond ;)

Ik verkoop juwelen aan vrienden en mensen in mijn omgeving en op etsy. Ik heb het ooit eens geprobeerd op een rommelmarkt, maar dat werkte niet. Maar ik sluit niet uit dat ik in de toekomst eens op een handgemaakt-marktje ga staan of zo . Al moet voor mij de nadruk blijven liggen op het genieten van het creëren van dingen en wil ik me niet verliezen in het hollen van de een naar de andere markt om ze aan de vrouw te brengen. Of ik nu veel of weinig verkoop : ik zal er blijven maken zolang de goesting blijft !

7 opmerkingen:

Moois van mie zei

dank je wel !!! XXX!!!

Marie zei

Een straffe madam, die "me"! :)

Majane zei

Ik heb toevallig vandaag mijn aline oorknoopjes in die "me" maakte :-)
Een goeie aanrader deze etsy shop!

Majane zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Ana Luisa zei

Very pretty earrings! Well done. :)

Johanna Zweden zei

Wat een schitterende oorbellen.
Ben benieuwd naar je kerstkaart!die zal schitterend zijn geworden, heel apart,
Groetjes Joke

Moois van mie zei

dank je wel voor de complimenten allemaal !