woensdag 31 december 2014

Willow cowl (3)


Op de laatste dag van 2014 is de Willow Cowl klaar. Het is een patroon van Amelia Lyon en het is gratis beschikbaar als je lid bent van Ravelry. Een kleine moeite om lid te worden en de schat aan brei- en haakpatronen is enorm!

De wol is Dreiklang sokkenwol. Het is met de hand geverfd garen dat voor 70% uit wol bestaat en verder uit zijde en bamboe. Eén streng van 100 gram is voldoende, want dat zijn 420 meters.



De lengte van het breiwerk is meer dan 40 centimeter in oorspronkelijke toestand, maar de col hoort natuurlijk gebobbeld om de hals en nek te zitten. Het voelt heerlijk, ik zou 'm zelfs kunnen dragen terwijl ik niet van colletjes om de hals houd.

Over een paar dagen zal ik foto's laten zien waarop de Willow Cowl gedragen wordt.


3 opmerkingen:

Palkó zei

Zeer goede kleuren!
Ik wens u een Gelukkig Nieuwjaar!
Palkó Hongarije :)

Jane zei

Looks great Miriam, so easy to wear

Hobbyrita zei

Mooie wol en zeker en vast een mooi patroon ook, ravelry ken ik, een schat of soms ook te verleidelijk...
Grtjes, rita.