zondag 8 februari 2015

Circular knitting workshop



Komend weekend is het handwerkbeurs in Zwolle. Ik was er graag heen gegaan, maar heb helaas geen tijd. Dat komt o.a. doordat wij de carnavalsweek geen vakantie hebben. Wél een week later, maar dat heb ik in dit verband niets aan. Tja, niets aan te doen.



Gisteren waren we echter in de stad om een cadeautje te kopen bij boekhandel Broeze. Op de valreep ontdekten we de tweedehands afdeling in de kelder van de winkel. Op de afdeling hobby was het boek "Circular knitting workshop" te vinden. In het boek staan een flink aantal voorbeelden van werkstukken die in het rond worden gebreid met een beschrijving hoe je zoiets in een andere maat maakt.



Ik kan al wel rondbreien zowel op vier of vijf naalden als op een rondbreinaald. Dit boek bevat echter een aantal kneepjes die ik nog niet ken. Ik ga het eens uitgebreid bestuderen!

Het vestje op de onderste foto zal ik overigens niet maken, hoe aantrekkelijk de kleurtjes ook zijn. Eerst wordt het vestje namelijk in het rond gebreid om vervolgens middenvoor het breiwerk door te knippen. Dat is me een beetje te gek.

1 opmerking:

Hobbyrita zei

Dan zou ik dat net het eerste maken en uittesten. Het boek ziet er wel heel interessant uit, ga je er iets uit maken? Hoop van wel.
Grtjes, rita.