zondag 22 februari 2015

Knopen



Gisterochtend reden we al vroeg naar Weert en ik ging een beetje op onderzoek uit in die stad. Die plaats had ik nog nooit bezocht en ik wist niet wat ik kon verwachten, al had ik wel een beetje voorwerk via internet gedaan, met name op het gebied van handwerkwinkels.

Al om half tien 's ochtends zaten veel mensen koffie te drinken en mijn oog viel op de vele gelegenheden waar je dat kon doen. Het restaurant van de Hema zat zelfs al bomvol om die tijd. Echt wel anders dan in Utrecht.



De Martinuskerk is zeer de moeite waard om te bekijken en in het gemeentemuseum Jacob van Horne is de tentoonstelling "Rembrandt in zwart-wit" te zien.

Op handwerkgebied is het ruime assortiment van stoffen en fournituren bij "Het goedkope huis" aan de Maaspoort 58 meer dan de moeite waard. Ik had eigenlijk niets specifieks nodig, maar kocht de knopen die je op de foto hierboven ziet. Ze zijn ongeveer 2,5 cm groot en kostten slechts 0,20 en 0,25 cent per stuk. Er zijn duizenden kokers met knopen om uit te kiezen. Daarnaast koos ik een lap rode katoen/polyester uit.

Mocht je dus eens in Weert komen ...

2 opmerkingen:

Unknown zei

wat leuk dat je naar weert bent geweest, ben daar geboren haha!!
woon nu in belgie, maar er ligt ook een handwerkwinkel hoor, hoe leg ik het het beste uit, want de straatnaam wel dien weet ik zo niet!! Maar als je bij de mac staat en je gaat links de straat in en loopt tot het einde door en gaat dan links dan kom je aan je linkerkant een klein handwerk winkeltje tegen. Met allerlei hobby materiaal en inderdaad die stoffenwinkel is er een uit duizenden, ongelooflijk goedkoop en veel keuze { mijn moeder ging daar 20 jaar geleden al voor haar zelfgemaakte kinderkleding}Leuk dat je dit stadje een kansje hebt gegeven. Ben er een beetje fier op toen ik het las haha!!

Hobbyrita zei

Leuke aankoopjes deed je, mooie knopen!
En genoten van een mooi uitstapje!
Grtjes, rita.