dinsdag 22 september 2015

Frozen shoulder



In de hoop dat het snel zou overgaan, heb ik de hele zomer mijn opspelende schouder uit de berichtgeving op deze blog gehouden. Maar ... het ging helemaal niet vanzelf over. Het begon met een slijmbeursontsteking en werd vervolgens een schouder waarin nauwelijks meer beweging was te krijgen oftewel een frozen shoulder.

Diclofenac, twee injecties in de schouder, acupunctuur, fysiotherapie en veel oefenen. Dat is een beknopte weergave van wat ik sindsdien heb meegemaakt. Sinds een paar weken slaap ik gelukkig weer veel beter, want dat was de grootste ellende. 's Nachts deed het veel pijn, de nachtrust werd er steeds door onderbroken.

Je snapt wel dat het handwerken op een laag pitje staat. Toch heb ik aan het dekentje weer een aantal toeren toegevoegd. Het is nu zo goed als vierkant.

Met de schouder gaat het echt de goede kant op.

5 opmerkingen:

Madammeke Ongeduld zei

wens je nog heel veel sterkte, want dit is heel pijnlijk, heb het zelf gehad

TRUUS zei

Weet wat je hebt meegemaakt en dat is geen pretje.Heb het zelf in de beide schouders gehad,dat was gelukkig niet gelijktijdig.
Beperk me nu alleen met het borduren en heb de brei-en haaknaalden op non actief gezet.Dit bevalt mij prima.Groet Truus

Annet zei

Wat vervelend, beterschap!

DagelijkseOnzinDingen zei

Dat is heel pijnlijk. Ik hoop dat je er snel vanaf bent, maar wat knap dat je dan toch nog in staat bent om wel wat te handwerken. Sterkte en beterschap.

Hobbyrita zei

Dit ken ik maar al te goed, ik werk in het ziekenhuis en bij ons worden frozen shoulders behandeld of geopereerd. Rustigaan is best, maar voor handwerksters zoals wij, een grote straf. Knap dat je toch nog wat aan het dekentje hebt gewerkt.
Grtjes en sterkte en beterschap, rita.