zondag 3 mei 2009

Casalguidi (4)


Eindelijk heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ook de Casalguidi-steek zelf uitgeprobeerd. Eigenlijk bestaat deze steek uit vier stappen:
1. draad opnaaien
2. de draad helemaal omslingeren met steekjes
3. steunsteekjes maken ongeveer om de halve centimeter
4. met steelsteekjes het geheel opvullen

De Casalguidi-steek is helder uitgelegd in de stekenencyclopedie van Sharon B. Op de blog Fat Quarter vond ik een goede tip voor stap 3. Met behulp van deze beide bronnen is het me redelijk gelukt om een cirkel te maken in Casalguidi-steek. De cirkel is imperfect van vorm, maar dat hindert me niet zo erg. Ik ben van plan om er nog een en ander omheen te borduren, zodat het een mooi geheel wordt.

3 opmerkingen:

Jane zei

Fantastic, lovely to see it so three dimensional

sofietjes handwerken zei

mooi gedaan.
Voor wat gebruiken ze deze steek juist.

Annet zei

Hij is heel goed gelukt! Fijn dat je wat aan mijn tip had. Ik ben benieuwd hoe je verder gaat.