zondag 28 juni 2009

Nog een temari


Van de week heb ik nog een temari gemaakt met hetzelfde patroon als de eerste, alleen is deze temari ongeveer twee keer zo klein. Dat is duidelijk minder werk, ik was dan ook in een paar uur klaar. Als je goed kijkt, dan kun je op de foto zien dat het bovenste vlakje een afwijkende kleur heeft. Het staat mooi, maar het was ook noodzakelijk aangezien mijn negen meter lange streng paarse perlé tekort schoot.

Voor de vlakverdeling heb ik een andere, simpelere methode gebruikt met een vierkant papiertje en één speld. Het was veel sneller voor elkaar, terwijl de vlakverdeling beter is gelukt. Mijn steken zijn niet veel regelmatiger geworden, dat is toch moeilijker dan het lijkt. Al met al ben ik redelijk tevreden en vind ik het tijd worden voor een ander patroontje. De basisbal voor een volgende temari ligt al klaar.

1 opmerking:

Jane zei

I love the pattern made by the stitch direction