zaterdag 26 maart 2011

Kleurverloop


Uiteraard ben ik nog steeds aan het breien aan het blauwpaarse vest. Met naalden 3 schiet je nu eenmaal niet zo heel snel op. Het achterpand is inmiddels klaar en nu ben ik aan de voorpanden begonnen. De randen van het achterpand krullen nogal, zodat het op de foto te smal lijkt. In werkelijkheid valt het mee.

Doordat ik werk met langzaam verlopende wol (van een streng, niet van een bol), vergt het breien van de voorpanden extra zorg. Het is mooier als de voorpanden ongeveer op dezelfde manier verlopen in kleur als het achterpand. Maar aangezien de voorpanden veel smaller zijn, heb ik daar wat kunstgrepen voor nodig. Ik knip steeds de draad van de wol door als ik ongeveer de helft van een bepaalde kleur heb opgebreid. Het restant wind ik dan op een bolletje voor het tweede voorpand. Het klinkt niet zo ingewikkeld, maar dat is het toch wel een beetje. Als je namelijk gewoon van het restant een bolletje maakt, dan is dat bolletje verkeerd om qua kleurverloop.

Op de foto kun je een paar van mijn minibolletjes zien. Ik ben gelijktijdig met de beide voorpanden bezig. De volgende keer zal ik iets meer vertellen over het patroon van dit vest.

4 opmerkingen:

sarams1987a zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
sarams1987a zei

is vast niet gemakkelijk met 3 naalden breien ?

ben benieuwd naar het eind resultaat.

mvg sarah

Corina zei

Dat lijkt me nog knap ingewikkeld zo. Maar mooi wordt het wel!

Elizabeth zei

Ik vind het schitterend, met zo'n kleurverloop, iedere keer weer een verrassing hoe het wordt...
Groet, Elizabeth