zondag 18 maart 2012

Goud


Hierboven is alvast een klein stukje te zien van mijn nieuwste borduurwerkje. Eigenlijk valt er nog niet veel te zien, maar waarschijnlijk is de kleur wel waarneembaar. Volgens het (Permin)pakketje is het respectievelijk goud en donkergoud. Het garen zou van DMC komen.

Nou ken ik het gouddraad van DMC wel: dat is een beetje metallic en een crime om mee te werken. Meestal besluit ik dan ook het draad van Kreinik te nemen. Maar .... het het hier gebruikte draad is "gewoon" en heeft toch een waarneembare goudkleur. Weet iemand misschien welke kleurnummers dit zijn? Ik ben er van gecharmeerd.

3 opmerkingen:

Tanja zei

In het computerprogramma dat ik heb, hebben de nummers de volgende namen:
676 Savannah gold
677 Sand gold
680 Dark old gold
729 Honey gold
783 Old gold
3854 Spicey gold
3855 Autumn gold

Het is lastig om te zien, maar als ik de kleuren vergelijk met mijn kleurenkaart, zou de donkere kleur 680 en de lichte kleur 729 kunnen zijn. Maar je zou het moeten vergelijken met een kleurenkaart.
Ik hoop dat dit je wat verder helpt.

Groetjes,
Tanja

Anoniem zei

ziet er heel mooi uit

Aty zei

de donkere kleur 680 en de lichte kleur 729 lijkt mij als ik mijn borduurwerk vergelijk met de kleurnrs.
groetjes