dinsdag 12 augustus 2014

Vaatdoekjes (bis)



In november en december zat ik zes weken lang elke werkdag in de wachtkamer van de bestralingsafdeling. Ik wachtte en ik haakte. Soms had ik trouwens mazzel en was ik al eerder aan de beurt. Anders had ik best even tijd voor een werkje dat je tamelijk gedachteloos kunt uitvoeren. Zo zijn er een drietal vaatdoekjes in frisse kleuren gehaakt, waarvan eentje zelfs een molentje ter versiering heeft gekregen.

De doekjes werken prettig, maar het formaat is nogal minimaal. Ze zijn ongeveer 24 x 24 centimeter en dat is eigenlijk gewoon te klein. Jammer dat ik er gelijk drie heb gemaakt .....

5 opmerkingen:

Marian zei

Ze zijn wel heel erg leuk.

Je kan er toch een flinke rand rondom aan haken, tot de maat goed is en als je er dan nog wat molentjes of iets dergelijks op maakt, zijn het net schilderijtjes wanneer je ze om haakt met een andere kleur.

Joke Regnier zei

heel leuk en mooi gedaan

Margreet zei

Mijn kast ligt ook vol met zelfgemaakte vaatdoekjes. Ik brei ze, 10 steken recht, 10 steken averecht, totaal 80 a 90 steken, in het vierkant. 100% katoen en er komen geen gaten in. Ik koop nooit meer gewone vaatdoekjes.
Leuke kleuren, je kan nog twee toeren erom heen haken, zodat ze wat groter worden?

Johanna Zweden zei

Ze doen dit ook veel in Zweden met linnen
Groetjes uit Zweden

Hobbyrita zei

Zo kon je je tijd ook tegelijk nuttig besteden en je houdt er mooie vaatdoekjes aan over!
Grtjes, rita.