zondag 12 februari 2017

Handwerkbeurs



Voor het eerst sinds jaren ben ik naar de handwerkbeurs in Zwolle geweest. Vroeger was het wel eens in mijn voorjaarsvakantie, maar dat is al een tijd geleden. Alleen als ik in het weekend verder niet veel te doen heb, dan kan ik er heen reizen.



Ik heb ervoor gekozen om dit keer de diversiteit van de beurs te fotograferen. Het was beslist wel een uitdaging om foto's te maken zonder dat er publiek op kwam. De beursbezoekers hebben er immers niet voor gekozen om gefotografeerd te worden, dus dat doe ik niet.



In eerste instantie stond voor mij het borduren centraal, gevolgd door het breien. Er waren echter ook kraaltjes, knopen, bedeltjes, haakmaterialen, vilten figuren voor een seizoenstafel en ga zo maar door. De beurs was groter dan ooit.



Op borduurgebied waren er vertrouwde deelnemers zoals Liebevolle Kreuzstiche uit Duitsland.



Bij de stand van Merkwaardig hingen deze geborduurde kussentjes tegen de achterkant van de kraam, samengesteld uit werkstukjes van leden van Merkwaardig. Het was een prachtig geheel.



Op het gebied van breiwol heb ik veel zelfgeverfde wol gezien. Naast bekende merken was er ook nogal wat wol van voor mij nieuwe merken, zoals het afgebeelde Napoli.


2 opmerkingen:

Rita zei

Leuke foto"s. Ik ben donderdag heen geweest. Vond het super leuk,maar wel vreselijk druk.
Hoop dat je ook nog iets moois gekocht hebt of ideeen opgedaan? Groet Rita.

Jane zei

What an interesting fair, great variety