vrijdag 17 augustus 2018

Handwerkwinkels Mechelen



Begin augustus zijn we een paar dagen naar Mechelen geweest. We waren aangenaam verrast door deze stad, er is echt van alles te zien en te bezoeken. Zeker als je belangstelling hebt voor historische gebouwen.



Over Mechelen later meer, nu zal ik me beperken tot de handwerkwinkels die we hebben bezocht.



De eerste winkel die we bezochten, staat aan de IJzeren Leen.



Het is een klassieke winkel met een tamelijk ruime sortering op borduurgebied.



Een soortgelijke winkel is te vinden op de Korenmarkt. Het assortiment is daar minder alleen toegespitst op borduren.



Zo hebben ze bijvoorbeeld veel materiaal voor het werken met pixels.



De openingsfoto van deze blogpost is een stukje van de etalage van de winkel op de Onze Lieve Vrouwenstraat 131.



Deze winkel is ook breder gesorteerd, met een accent op borduren. Véél borduurpatronen op losse bladen en in boeken, waarin ik uren zou kunnen bladeren. Daarbij gaat het niet alleen om kruissteekjes, ook allerlei andere vormen van borduren komen aan bod.



De lichtomstandigheden waren niet optimaal voor het maken van foto's, vandaar dat ik vooral de etalage heb gefotografeerd.



Er is erg veel te zien op een niet zo grote oppervlakte, waarbij de collectie ook wat moderner is. De moeite waard om een kijkje te nemen!



In een van de volgende berichten, zal ik laten zien wat ik gekocht heb.

Geen opmerkingen: