dinsdag 5 februari 2019

Afkanten gebreide sjaal



Anderhalve maand nadat ik deze luxe superzachte sjaal begonnen ben, heb ik het breiwerk afgekant. Voor de wol kun je kijken naar mijn eerste blogje over dit werkstuk. Het duurde toch nog iets langer dan verwacht. Ik moet bekennen dat het wel lekker door breide, maar ik vond het ook een beetje saai om te doen.

Voor het afkanten had ik wel mijn volle aandacht nodig. Laat op de avond dacht ik het even snel te doen. Dat was niet zo geslaagd, ik heb de rand meteen weer uitgehaald en besloot het 's morgens opnieuw te doen.

De volgende ochtend ging het moeiteloos:
*Twee steken breien, zodat er op de rechter breinaald twee steken staan. Vervolgens de steken over elkaar halen, zodat er nog maar een steek over is. Dan weer een steek breien* Het gedeelte tussen de ** moet je herhalen.

Het is wel zaak dat je rechte steken recht en averechte steken recht breit, ook bij het afkanten. Daar was het een beetje misgegaan de eerste keer.

Nu ben ik tevreden en de sjaal staat goed bij mijn donkerblauwe winterjas.

1 opmerking:

Ineke zei

Prachtige kleur!!!