dinsdag 5 maart 2019

Honig Breethuis (handwerken)



Nadat we het Honig-Breethuis hadden bezichtigd, was ik enthousiast over zoveel moois. Mijn eerste verslagje schreef ik dus vlot daarna.

Het vervolg heeft anderhalve maand op zich laten wachten, maar nu is het er dan toch. Vandaag zoem ik in op het handwerkaspect.



In de mooi beschilderde tuinkamer, staat deze sofa met geborduurde kussens en een pop. In dezelfde kamer is ook nog een speeltafeltje met borduurwerk van Grietje Smit. Helaas lukte het mij niet om dat goed te fotograferen.



Onderstaande japon is hedendaags naar oud model.



De handwerkgroep van het Honig-Breethuis komt regelmatig bij elkaar en werkt aan dit soort werkstukken.



Maar er zijn nog veel meer vrijwilligers, zoals bijvoorbeeld de rondleiders.

Geen opmerkingen: