vrijdag 16 augustus 2019

Afwerken ATC met vlieseline



Recent heb ik het gebruik van vlieseline bij het maken van een textielkaartje ontdekt. Voor mij is het een eye-opener, die het afwerken een stukje eenvoudiger maakt.



Eerst borduur ik een ATC, in dit geval met een traditioneel merklapmotief van een molen.



Daarna knip ik een stukje vlieseline ongeveer op maat en strijk het op de achterkant. Het is vrij eenvoudig te zien welke kant plakt: die kant glinstert en glimt.



Het aldus verstevigde borduurtje wordt kaarsrecht uitgeknipt. Met een gewone lijmstift (Hema/Pritt) lijm je het borduurwerk vast op een kartonnen kaartje. Als je het voorzichtig bekijkt en verstuurd is het zo goed. Ik gebruik trouwens een flinterdun plastic mapje speciaal voor ATC's.

NB Met Rubbercement oftewel fotolijm gaat het lijmen nog beter én je kunt eventueel corrigeren.



1 opmerking:

Ineke zei

Heel erg mooi gedaan!