vrijdag 25 oktober 2019

Gezien in Brugge


Deze week zijn we een paar uur in Brugge geweest. Toevallig net op de dag dat de halve marathon in het centrum gelopen werd. Dat gaf nogal wat extra drukte, naast de gebruikelijke drukte. Er waren behoorlijk veel toeristen in het centrum van de stad. Hoewel ik er zelf natuurlijk ook een toerist was, vond ik het niet prettig. Toch is het goed vertoeven in Brugge, zodra je je begeeft aan de rand van het centrum.


In de winkels die speciaal voor al die bezoekers open waren, zag ik veel "handwerk" dat voor het overgrote deel machinaal gemaakt leek. Door de etalageruit heen, zijn er een paar foto's gemaakt van items die er voor mij uitsprongen.


Het wandtapijt of de loper met de huizen zou ik best in mijn huis willen hebben. Ondanks het herhalende patroon ben ik er ook niet snel op uitgekeken.

Het tafereel van Bruegel is een voorbeeld van de bekende schilderijen die te krijgen zijn in geweven vorm. Het meisje met de parel van Vermeer bijvoorbeeld en diverse schilderijen van Van Gogh.

Tot slot laat ik een paar (machinale) kanten items zien. Aan een dergelijk vlindertje heb ik goede herinneringen. Ik kreeg het namelijk van mijn vader en moeder, toen ze een bezoek aan Brugge hadden gebracht.

1 opmerking:

Bertiebo zei

Ja dat herken ik: zodra je een beetje van de gebaande paden afwijkt in Brugge, ervaar je soms een bijna middeleeuwse rust en stilte