maandag 9 maart 2020

Cromhouthuis


Op de valreep zijn we in de kerstvakantie naar het Cromhouthuis aan de Herengracht in Amsterdam geweest. Op de bovenste verdiepingen zit het Bijbels Museum en dat gaat in ieder geval vertrekken uit dit stadspaleis. Als we goed geïnformeerd zijn, gaat het prachtige pand helemaal sluiten als museumlocatie.


Het behoorde in de 17e en 18e eeuw aan de verzamelaarsfamilie Cromhout.


In de hal zijn al meteen twee imposante eenhoorns en een fraaie bank te zien.


Verder zijn er portretten, zilver, schelpen, bloemrijke decoraties en veel meer te bewonderen.


Tussen al dat fraais viel mijn oog op deze man met draailier. Of is het toch een vrouw? Ik heb nogal ingezoomd bij het fotograferen en nu ik beter kijk lijkt het me dat het porseleinen figuurtje een rok draagt!

1 opmerking:

Bertiebo zei

Ik kom er tegenwoordig iedere week. En altijd schiet ik even naar binnen bij de sieraden. Zo mooi!