zondag 5 april 2020

Bijbels museum (2)


In het Bijbels Museum is ook een interessante dubbeltentoonstelling te zien van het werk van Kees de Kort gecombineerd met ikonen uit het Ikonenmuseum in Kampen. Belangrijke verhalen uit het christendom zijn heel verschillend afgebeeld en toch zijn er overeenkomsten.


Het werk van Kees de Kort is o.a. bekend van de Kijkbijbel, waarvan ik de afbeeldingen goed ken. Hier zie je een voorbeeld van de stijl van zijn illustraties.


In het ikonenmuseum in Kampen ben ik nog nooit geweest, dus dit was een uitgelezen kans om iets van de ikonen te bekijken. Het was bovendien erg rustig in het Bijbels museum, zodat we echt uitgebreid konden kijken.


Het toelichtende bordje heb ik er in dit geval ook vastgelegd, om het getoonde ook naderhand nog te kunnen duiden.


De ikonen waren prachtig en zeer gedetailleerd, maar wel moeilijk te fotograferen door de belichting in het museum. Van wat dichterbij heb ik nog een foto genomen.


Het lijkt me beslist de moeite waard om het museum in Kampen te bezoeken.

Geen opmerkingen: