dinsdag 31 mei 2022

Pannenlap of onderzetter?

In 2014 printte ik het patroon R-r-r-ridges uit "Crochet gives back". Het lag nog steeds op me te wachten. Ooit zou ik het gaan haken.
Laatst kwam het toevallig tevoorschijn en besloot ik dat ooit nú was. Bovendien had ik een bolletje gemeleerde Rio op de kop getikt, dat ik ook wel eens uit wilde proberen.
Na wat uitproberen besloot ik om 31 steken op te zetten en te haken met naald 3 1/2. Het werd een aardig vierkant lapje, waarvoor ik 23 gram nodig had. Omdat ik van plan was om pannenlappen te haken, gebruikte ik voor de achterkant een restje haakgaren in de kleur jeans.
Helaas was het net iets te weinig, waardoor het geen vierkant werd. Uithalen dus en opnieuw beginnen aan een kleiner vierkant. Dat ging goed en met een randje oranje werden voor- en achterkant even groot. Met het oranje garen heb ik ze ook aan elkaar gehaakt.

Het geheel is nogal stevig geworden en nu aarzel ik: zal ik er nog eentje maken en zijn het dan gewoon tamelijk dikke pannenlappen? Of zou het ook als onderzetter voor een hete pan gebruikt kunnen worden?

1 opmerking:

Elizabeth zei

Wat een leukerd! Dat randje erom is zo mooi...
Tja, een pannenlap moet ook een beetje soepel zijn. Dus misschien dan toch maar een onderzetter. Hij is er mooi genoeg voor!