dinsdag 4 juli 2023

Rondje tuin

In de tuin groeit en bloeit er nu van alles. Hoewel ik niet veel aan het tuinwerk kan doen vanwege mijn rugklachten, geniet ik wel van al het moois. De aalbes staat er trouwens niet zo goed bij de laatste jaren. De vele luizen in de bovenste bladeren zullen er wel iets mee te maken hebben. Met het verwijderen hiervan zijn we gestopt, er was werkelijk geen beginnen aan.
De foto's spreken verder bijna voor zich, hier en daar heb ik een kleine toelichting gegeven.
ijsbloem of middagbloem
juffertje in het groen en Mexicaanse margrieten
petunia in de schaduw van de druif
phacelia
peultjes en tomaten
de grootste tomaat in een keulse pot
zonnebloemen, nu steekt de grootste al boven de schutting uit

4 opmerkingen:

Bertiebo zei

Daar is heel wat te zien in jouw tuin!

Elizabeth zei

Wat een variatie aan planten in je tuin; erg leuk om te zien. En wat ik ook een goed idee vind, zijn die potten met groenten... Het staat nog gezellig ook!

Gonda Westra-Steursma zei

Ook al een heerlijke tuin met van allerlei moois. Lekker genieten!
Wel jammer van je rugklachten. Ik hoop dat het weer overgaat! Beterschap.

miekequilt zei

Een leuke kleurige tuin. De juffertjes zijn mooi hè. Handig om de groenten in potten te doen.