maandag 25 januari 2010

Suzy 2


Over mijn eerste Suzy Q was ik erg te spreken. Vandaar dat ik een tweede poging heb gedaan, dit keer met Wash+Filz-It! van Anchor. Deze wol kun je breien op naalden 8 en vervolgens in de wasmachine vilten.

Het resultaat is wel heel anders geworden dan bij het vervilten van de Feltrino. De breisteken zijn namelijk nog duidelijk te zien dit keer. Ook was een korte wasgang niet genoeg om het viltproces echt op gang te brengen. Pas na een "normale" wasbeurt van 90 minuten, was de tas met zo'n 30 tot 40 procent gekrompen.

Ik ben van plan om deze tas verder te verfraaien met een paar gehaakte bloemetjes of wat borduurwerk.

3 opmerkingen:

Jane zei

Can't wait to see the embellishments, it has a lovely shape

Elza zei

Hij is wel heel erg mooi geworden en zal nog mooier worden met de bloemetjes erop.

Annet zei

Ik vind het juist leuk dat de breisteken nog te zien zijn. In de Anna van februari staat trouwens een artikel over wolvilten. Ik heb hem vanmiddag gekocht, er stonden weer zoveel leuke dingen in!