zondag 14 februari 2010

Nog meer hartjes


Vorige week liet ik al een paar hartjes zien. Inmiddels heb ik op een wat kleinere schaal verder geëxperimenteerd door met haaknaaldnummer 1 en perlé borduurgaren aan de slag te gaan. Als je het patroontje uit je hoofd kent, dan heb je zo'n hartje binnen vijf minuten gehaakt. Van het kleine witte hartje wil ik nog een paar exemplaren maken, zodat ik er een kaart mee kan versieren.

Ik ben zo vrij geweest het patroon in het Nederlands te vertalen:

Begin met het haken van 5 lossen. Maak daarna een driedubbel stokje in de eerste losse. Alle volgende steken worden gemaakt in deze eerste losse, die vanzelf een stukje wijder wordt. Haak vervolgens twee dubbele stokjes in deze steek en drie gewone stokjes. Haak 1 losse, 1 dubbel stokje en weer 1 losse. Ga verder met drie gewone stokjes, twee dubbele stokjes en een driedubbel stokje. Haak tot slot drie of vier lossen en sluit met een halve vaste. Als je wilt kun je nog een lusje haken om het hartje op te hangen.

1 opmerking:

Anoniem zei

These are cute!