donderdag 17 januari 2013

En nu?


Zonde om weg te gooien, maar ook jammer om de kast mee te vullen .... Zo staat het er ongeveer voor met dit pand van een visserstrui destijds gemaakt aan de hand van "Nederlandse visserstruien" van Henriëtte van der Klift-Tellegen. Destijds was het mode om wijde truien te maken, met weinig taille. Nu is het in mijn ogen een soort soepjurk waaraan ik beter niet verder kan breien. Ik ben overigens al jaren geleden gestopt, geen idee waar de resterende wol is. Heeft er iemand een idee wat ik ermee kan doen?

12 opmerkingen:

Unknown zei

Misschien is een kussenhoes een idee, of iets anders bekleden, Het is idd jammer om zoiets weg te gooien.

Leuke blog heb je.

Groetjes Annelies

marion zei

uithalen en de wol opnieuw gbruiken

Nina Hobbysite zei

Je kan gewoon om de soeptrui een riem in je taille doen.
Of je kan er misschien een leuk plaidje van maken.
Ik zou hem niet uithalen.

bijleonie zei

Een heerlijk groot woonkussen van maken

Johanna Zweden zei

Maak er een mooi kussen van
Fijne dag groetjes Joke

crea oma monique zei

Naar ik zie heb je voorstellen van kussens genoeg.
Maar verknip deze lappen tot een degelijke, lange pull, en surjeteer de randen af. Leg er gewoon eerst een goed patroon op, knip uit, surjeteer en zet een nieuwe rand of kraag aan de hals.
Je zult er nog veel plezier aan beleven.Vooral daar hij lang is en gedragen zou kunnen worden op een pantalon of kleurrijke kousen.
Succes
Monique

Hobbyrita zei

Een kussen mee maken of als plaid gebruiken en eventueel een boord errond of boven en onder met andere kleuren of uittrekken en iets anders mee maken of een tochtrol mee bekleden.
Groetjes, rita.

Elizabeth zei

Een kussen..., dacht ik meteen!
Maar ik zie dat je die reactie al vaker hebt gekregen..
Misschien een tas, maar dan verstevigen met een voering?
Een gedrapeerd kunstwerk aan de muur?

grtjs, Elizabeth

zohra zei

Een kussen of een leuke handtas
Ben benieuwd wat het wordt

Truus zei

Nog meer van deze lappen(andere kleuren) breien en er een lekkere plaid van maken door het te voeren met een flannellen lap.
Of 6 van deze lappen breien en er een groot zitkussen van maken.
Succes met een keuze maken.
groetjes,Truus uit Drenthe

Gingini zei

Misschien is het leuk om er een moderne col van te maken? Stroken breiwerk tot een tube naaien en dan aan het eind aanelkaar naaien. Ben je supermodern, lekker warm en kun je alles gebruiken.
Ik ben benieuwd wat je gaat doen. :)

Marga zei

Ideeën genoeg van iedereen! Maar, hoe groot is de lap?
Maar, wat Truss voorstelt, nog meer lappen van andere kleuren en een mooie deken van maken.
Laat je wel weten, wat je ermee gaat doen?