donderdag 29 augustus 2013

Het vest (voor de laatste keer)



Eerlijk gezegd was het in elkaar zetten een hele klus, waarmee ik meer dan een dag mee bezig ben geweest. Ok, natuurlijk heb ik tussendoor nog wat andere dingen gedaan, maar toch. Het resultaat is echter goed, ik ben behoorlijk tevreden.



Oorspronkelijk had het vest geen sluitingen. Het zat daardoor aan de voorkant veel lager dan aan de achterkant. Dat was niet het effect wat ik bedoelde, dus heb ik alsnog twee sluitingen gebruikt. Herken je ze? Ze zijn hetzelfde als bij de gehaakte bolero en zaten eerst aan mijn vaders Noorse vest.



Hier kun je zien hoe de achterkant eruit ziet.



In het randje langs het vest had ik weinig vertrouwen. Het kwam erop neer dat je de steken moest opzetten om ze in de volgende toer weer af te kanten. Het werkte echter prima, het vest werd er wat krapper van aan de bovenrand. Bovendien is het een heel netjes randje geworden.

Op de laatste foto zie je het bovenrandje nog eens meer in detail.



5 opmerkingen:

marion zei

wat een prachtvest....mijn complimenten

Corina zei

wat een mooi vest is het geworden, die sluitingen maken 'm helemaal perfect!

Elizabeth zei

Het zit je als gegoten!
En ach ja, dat afwerken; daar vergis je je altijd in..., maar het is wel belangrijk dat het netjes gebeurd. De finishing touch!
Ik vind het heel mooi geworden, staat je ook schitterend!

Hobbyrita zei

Echt een hele knappe vest geworden! En het staat je heel goed, je mag trots zijn op het resultaat!
Grtjes, rita.

Jane zei

It's beautiful, and I love the closures, well done on a wonderful finish