zaterdag 24 mei 2014

Slot: gehaakt dekentje


Al een hele poos was ik klaar met haken, maar tegen al die draadjes keek ik behoorlijk op. Inmiddels is de baby (een week te vroeg) geboren en wordt het echt tijd om het af te ronden. Op vrijdagavond waren er nog circa 20 draadjes af te hechten, een te overzien portie dus. Het dekentje is behoorlijk scheef, zoals ik al eerder liet weten. Of eigenlijk toelopend en met wat uitstekende bultjes aan de zijkant. Andere haaksters verzekerden me dat ook hun randjesdeken niet recht was. Ik leg me er dus bij neer.

Overigens heb ik geen echt patroon gevolgd, maar heb ik elementen ontleend aan verschillende patronen op internet en aan mijn haakboeken. De meeste randjes heb ik herhaald, een enkele rand bleek eigenlijk ongeschikt en heb ik één keer toegepast. Niet fijn om te haken, sterk naar binnen trekkend of juist uitdijend bij een gelijk aantal steken. Overigens was ik in het begin niet zo handig om elke toer te tellen of uit te rekenen, al snel ging ik dat echter wel doen.

Een nieuw groot project? Er zijn er genoeg die me trekken, eerst toch wat zaken afronden op handwerkgebied.

3 opmerkingen:

Tony zei

Hallo Miriam. Het is een mooi dekentje. De kleuren groen en blauw zijn heel fris.Groetjes Tony

marion zei

wat een lief dekentje, dat zie je zo in een wiegje liggen.

Hobbyrita zei

PRACHTIG, mooi van kleur, hier wil iedereen toch onder kruipen!
Grtjes, rita.