woensdag 12 oktober 2016

Babyjurkje van ruim 50 jaar geleden



Wie wat bewaart, die heeft wat. Zo kreeg ik van mijn moeder een babyjurkje van ruim vijftig jaar oud. Gedragen door mezelf en ook door mijn zusje.



Dat is al tamelijk bijzonder, maar het is zelfgemaakt door mijn moeder volgens een behoorlijk arbeidsintensief proces. De rok en de mouwtjes zijn in delen geweven op een speciaal plankje. Nou ja plankje ... Mijn vader had een raamwerk van een viertal latjes gemaakt en daar spijkertjes in geslagen.



Het lijfje van de jurk is gebreid met warme winterwol. Het is heel goed bewaard gebleven dat kun je vast wel zien.

Het patroon is waarschijnlijk afkomstig uit de Ariadne. De oude nummers zijn bewaard gebleven, dus ik ga eens zoeken bij mijn moeder op zolder.



3 opmerkingen:

Elizabeth zei

Tjonge, dat is zeker heel bijzonder!
Dat jurkje moet je koesteren hoor...

Jane zei

such a beautiful dress, such a special memory

Annet zei

Dit is wel heel bijzonder, fijn dat je dit nog hebt.