zondag 20 januari 2019

Upcycling



Ooit kochten mijn vader en moeder in Hongarije dit tafelkleed voor mij. Het heeft jaren op de eettafel gelegen bij mij. Ik was wat klein behuisd en de tafel was ook niet zo groot. Het paste prima en ik vond het ook mooi.

Maar ja, hoe gaat dat ... Je knoeit er thee op en allerlei andere onbestemde dingen in de loop der jaren. Bij mij gaat dat in ieder geval wel zo.



Inmiddels hebben we een grotere eettafel. Het kleed is te klein voor de huidige tafel en er zitten allerlei vlekjes en vlekken op. Al jaren lag het opgevouwen in de kast.

Met behulp van een schaar, de strijkbout en de naaimachine is het een heel acceptabel kleedje geworden voor een plantentafeltje, waarop een grote vaas (kunst)rozen staat.

2 opmerkingen:

Ineke zei

Mooi geborduurd kleedje, leuk dat je het toch nog blijft gebruiken!

Lida zei

Wat jammer toch, tegenwoordig heb je heus wel spul om het weer fris te krijgen, maar zo wordt het wel weer gebruikt! Groetjes
Lida