zondag 29 september 2019

Windorgel



In het buurthuis staat een weggeef/ruiltafel. Een enkele keer leggen we er wel eens iets neer, zoals zegels van een spaaractie. Eigenlijk nemen we nooit wat mee en kijken we ook niet goed naar de spullen op die tafel.

Van de week zag ik in het voorbijgaan een verzameling buizen en touwtjes liggen, die mijn aandacht trokken. Ik keek wat beter en zag dat een niet geheel geordende verzameling onderdelen van een windorgel was. De buizen zaten met ijzerdraad halfvast op een ietwat gevaarlijke manier.

Ik heb ze opnieuw bevestigd met touwtjes en dat was nog een aardige klus. Het windorgel is zo meer geschikt voor kinderen om te bekijken en te onderzoeken. Ik ben van plan om het mee naar school te nemen. Het maakt eerlijk gezegd behoorlijk lawaai, welluidend maar toch. Ik zou het niet in de tuin willen hebben. Lijkt me ook beter voor de verhouding met de buren ...


Geen opmerkingen: