zaterdag 14 november 2020

Bottels en bessen

Wandelend langs het spoor, kwamen we allerlei bessen tegen. Ze waren niet allemaal even goed te fotograferen, want de distels en bramen tieren er ook welig.
Van deze rode rozenbottels resteerden er nog maar vier.
Ik heb geen idee hoe deze oranje besjes heten. Ze zijn in ieder geval niet rond van vorm en de blaadjes zijn in de herfst opvallend van kleur. Wat kleuren die mooi rood!
In de top kun je dat nog beter zien.
En wat denk je van deze opvallende kleurencombinatie van roze en oranje? Het is de wilde kardinaalsmuts.

1 opmerking:

Bertiebo zei

Ooooh, die laatste foto. Die had ik ook gemaakt, precies zo met dat roze en oranje. Het was de laatste foto die ik met mijn telefoon maakte voor alles verdween. Ik weet nog steeds niet hoe dat kwam en waar alles gebleven is.Sommige foto's zijn er nog, maar in een ander mapje. Maar het meeste is echt weg