donderdag 17 juni 2021

Boom met hek

In de jaren nul van deze eeuw woonde ik aan de Jutfaseweg in Utrecht in het Vondelparc. Tja, gespeld met een "c" om de nieuwbouw een authentiek tintje te geven. Dat zou ik zelf niet zo gauw bedenken, maar goed.
Deze boom staat er echter al langer. Dat is goed te zien aan het ingegroeide hek. Eerlijk gezegd liep ik er elke dag gedachteloos langs, want ik woonde op vijfentwintig meter afstand. Nu ik meer dan tien jaar weg ben, zie ik 'm met nieuwe ogen. Eigenlijk best bijzonder.

3 opmerkingen:

Elizabeth zei

Dat hek is vergroeid met de boom, of andersom...:)
Ja, vreemd is dat hè.. Als ik nu bij iemand anders foto's zie van de omgeving waar ik ben opgegroeid, dan zie ik het ook met andere ogen.

Bertiebo zei

Dat ze het allebei overleven, boom en hek...

Gonda Westra-Steursma zei

Soms trekt de natuur zich niets aan van de veranderingen om haar heen. Dat zag ik laatst ook bij Binnenstebuiten. Een item over het industriegebied bij Rotterdam. Daar kwam zelfs zeehonden voor en prachtige natuur.
groeten,
Gonda