dinsdag 15 juni 2021

Wim Hof-methode

Eigenlijk had ik dit berichtje midden in de winter moeten plaatsen. In januari en februari was het immers veel opmerkelijker dat we 's ochtends vroeg regelmatig mensen zagen zwemmen op deze plek. Het is eigenlijk midden in de wijk Hoograven in Utrecht, er hangen een paar zwemtrappetjes en er komt alleen af en toe een roeiboot of een pleziervaarder voorbij. Maar om nou buiten te gaan zwemmen midden in de winter .... brrr!

Het is trouwens niet zonder risico, want regelmatig wordt er iets gedumpt in het water: een supermarktkarretje, een fiets of ander oud ijzer.
Nu het juni is, is het nog veel drukker op warme dagen. Het lijkt of kinderen van nu alleen naar het zwembad gaan om te leren zwemmen. Daarna spetteren ze rond in willekeurig welk buitenwater. Op de Amsterdamse school waar ik werk, springen kinderen vanaf een jaar of negen zo in de gracht. Of dat nou helemaal verantwoord is?

1 opmerking:

Bertiebo zei

Ja dat vraag ik me ook wel eens af. Niet vanwege de kou, maar vanwege de viezigheid. Ik zwom als kind trouwens ook in druk bevaren rivieren, zal ook niet schoon geweest zijn, maar wel schoner dan nu, denk ik