woensdag 29 december 2021

Gorinchem (1)

Door de ANWB is Gorinchem in september 2021 uitgeroepen tot mooiste vestingstadje van Nederland. Waarschijnlijk trekt dat heel wat extra toeristen, maar daar was niets van te zien op zondag 19 december. Logisch natuurlijk: horeca dicht, koopzondag afgelast. Heel geschikt dus om eens rond te kijken.
Tot onze verrassing was de Grote Kerk wél open. De rode loper was zelfs uitgerold en er was live muziek!
Het was een beetje grauw, maar we hebben veel moois gezien. Morgen laat ik nog wat foto's zien.

4 opmerkingen:

Bertiebo zei

Leuk, G. staat ook op onze lijst. Ik ben er als kind vaak geweest en later een enkele keer. Maar ik weet er niks meer van

Elizabeth zei

Gorinchem is zèker mooi, maar of ik het nu het mooiste vestingstadje vind?
Mmmm, komt misschien omdat wij er vlakbij wonen...

anja zei

Mijn reactie is net als die van Elizabeth, mooi hoor, maar zelfs in de directe omgeving van G'chem zijn er mooiere vestingstadjes volgens mij. Ik heb er bijna 30 jaar vlak bij gewoond, misschien kijk ik er daardoor wat anders naar.

Gonda Westra-Steursma zei

Wat heerlijk om in deze mooie plaats rond te struinen met als toetje de live muziek in de kerk. Heerlijk!
groeten, Gonda