zaterdag 11 december 2021

Muizentandjes

In 2011 breide ik de Willow Cowl al eens. Het patroon is me zo goed bevallen, dat ik het nog een keertje doe. In die tussentijd ben ik trouwens wel vergeten hoe ik het destijds deed, zodat het weer is alsof ik het voor de eerste keer brei.

Een grappig detail zijn de muizentandjes aan de onderkant. Ze worden gemaakt door eerst een aantal naalden tricot te breien. Daarna maak je steeds een omslag, gevolgd door het samenbreien van twee steken. Zo krijg je een toer met gaatjes erin. Vervolgens brei je weer een aantal naalden tricot en vouw je het breiwerk om naar achteren bij de gaatjestoer. Zie daar: je muizentandjes!

4 opmerkingen:

Elizabeth zei

Prachtig! Ik ben dol op die muizentandjes...

anja zei

Ik ben gelijk op Ravelry gaan kijken of ik deze cowl kon vinden, bleek dat ik hem al bij mijn favorieten had staan 😊. Dat patroon ga ik zeker bestellen, wat lijkt me dat een uitkomst voor mijn altijd koude nek!
Het muizentandje vind ik zo schattig, een leuk detail aan deze cowl, maar ook aan sokken.

Bertiebo zei

Wat een mooie! Ik ben bang voor muizen, maar deze tandjes zijn echt leuk!

Corrie zei

Ja, nu herken ik het. Heb ook eens muizentandjes gebreid. Je krijgt zo een heel mooi boord.