dinsdag 8 februari 2022

Poezen

Terwijl we één van de vaste rondjes door Utrecht maken, is er toch altijd wel iets interessants te zien zoals deze poezenmand. Met zuignappen zit ie vast aan het raam, al wordt het geheel een klein beetje extra gestut. Interessant als je klein behuisd bent!

Volgens een gratis breipatroon van Lion Brand (dat je hier kunt vinden) en met een beetje fantasie heb ik in 2013 dit poesje gefabriceerd. Het gebruikte breigaren van de Wibra zorgt voor een aardig kleurverloop. Misschien wat minder geschikt voor een heel kleintje vanwege de snorharen. Die heb ik trouwens wel zeer goed vastgezet. Voor zover je het op de foto niet kunt zien: de kop heeft volume, het lijfje met de poten en de staart is geheel slap.
Wat er sindsdien met het poesje gebeurd is? Geen idee meer, ik ben het echt vergeten.
Voor de poezenliefhebbers nog een paar kattenfoto's van een langharige kat en een poes die heerlijk bovenop de radiator slaapt.
Zelf ben ik ook een liefhebber. Omdat ik allergisch ben voor poezenharen, blijft het bij kijken.

2 opmerkingen:

Annet zei

Wat grappig, zo'n mandje aan het raam. Ik ken ze wel voor aan de verwarming.

Elizabeth zei

Geweldig die eerste foto...! Wat jammer dat je allergisch bent voor poezen, want ze zijn zò leuk en gezellig.
Ik ben een echte poezenfan, we hebben er twee van ruim 11 jaar oud.
Zo'n langharige poes is ook mooi!