zaterdag 17 juni 2023

Centrum van Utrecht

Al ruim veertig jaar woon ik in Utrecht en ik woon er heel graag. In mijn studententijd en nog een poosje daarna woonde ik in de Zadelstraat, pal in het centrum. Elke keer als ik daar weer kom, dan weet ik dat Utrecht "mijn stadsie" is zoals Herman Berkien zong.

De bovenste foto laat een dierbaar stukje Oudegracht zien, met links vooraan Magazijn de Vlijt. Er zat een goede handwerkzaak, waar ik graag kwam.
Bijna op dezelfde plek is dit plaatje genomen, waarop je de Servetstraat ziet. Achter de fotograaf ligt de Dom, als je rechtdoor loopt kom je in de Zadelstraat.
Op de derde foto kun je de werfkelders goed zien.
Tot slot laat ik nog het standbeeld van Graaf Jan van Nassau zien op het Domplein.

3 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ik vind Utrecht mooi en er is heel veel te zien!

Adelheid zei

Ja, Utrecht! Mijn liefste stad, waar ik 5 jaar studeerde, en daarna nog heel veel ben geweest. Jammer dat De Vlijt er niet meer is. Ik heb nog een papieren tas van de winkel, met de naam en het pand erop afgebeeld.

Gonda Westra-Steursma zei

Prachtige plaats om te wonen [jij] en om te bezoeken [ik]. Altijd leven in de brouwerij en de mooie historische plaats met vele bijzondere plekken, kerken, musea, attracties én leuke straatjes, huizen en te bewonderen objecten.