donderdag 22 juni 2023

Ditjes en datjes

Van mijn bezoek aan Londen is nog best het een en ander te melden, al vertoont het niet veel samenhang. Vlakbij mijn hotel fotografeerde ik bijvoorbeeld deze kameel/dromedaris. Hoeveel bulten hij heeft kun je niet echt zien, fraai is ie wel.
Op de eerste dag heb ik dezelfde middag dat ik aankwam een flinke wandeling gemaakt, waarbij ik me liet verrassen door wat ik tegenkwam. Deze foto laat de toegangspoort zien van Lincoln's Inn.
Eerlijk gezegd leek het gebouw van de zijkant gezien in mijn ogen een kerk, maar dat is het dus niet. Volgens Wikipedia moeten alle barristers oftewel advocaten-pleiters in Engeland en Wales behoren tot een beroepsvereniging die Inn wordt genoemd. Een onderdeel van zo'n Inn is overigens wel een kerk of kapel, verder ook een bibliotheek, eetgelegenheid enzovoorts.
Bij St. Paul's Cathedral stuitte ik op Londense paaltjes. Ze hebben iets weg van Amsterdammertjes, vind je niet.
In St. Paul's Cathedral mocht ik niet fotograferen, want ik woonde er een Evensong bij. Hoewel het vaste koor afwezig was, werd er prachtig gezongen op een hoog niveau.

1 opmerking:

Bertiebo zei

Ooit lang geleden, heb ik ook wel eens een evensong bijgewoond. Maar ik denk niet in St Pauls. Ik moet dat een volgende keer maar weer eens doen. Ik vond het toen prachtig