zaterdag 17 juli 2010

Proeflapje


Bij de kringloopwinkel heb ik laatst een aantal bolletjes zuivere scheerwol meegenomen. Het is Disma van het merk Porteña uit Argentinië. Hoewel er op het etiket wasinformatie wordt gegeven, kon ik toch niet goed zien of dit nou Superwash is of niet. Eigenlijk wilde ik graag vilten met deze wol namelijk.

Na een eerdere ervaring met niet-viltende wol, leek het me nu handig om eerst een proeflapje te breien en te vilten. Als je de foto's voor en na het wassen (respectievelijk hierboven en hieronder) vergelijkt, dan zie je het al snel: deze wol vilt echt niet. Ik ben blij dat ik het eerst met een klein stukje heb geprobeerd en ga nu nadenken over een andere bestemming voor de wol.

2 opmerkingen:

Willy zei

Goed dat je het eerst even hebt uitgeprobeerd of het vilt. Jammer dat het dat niet deed. Het zal je nog wel voor iets anders van pas komen.
Groetjes

Lia zei

Ja, proeflapjes zijn handig, hè? Dat moet ik nog op mijn 58-jarige leeftijd ontdekken!
[Dan probeer ik haaksteken op hun combinatie- en uitwerkingseffect ook op een proeflap.]