zondag 6 februari 2011

Mor Astrup of Mor Rostad

In het laatste nummer van Handwerken zonder Grenzen stond een artikeltje over een Noorse breitechniek genaamd Mor Astrup of Mor Rostad. Natuurlijk wilde ik dat even uitproberen. Hierboven zie je mijn proeflapje.

Het is een eenvoudige techniek, waarbij je alle naalden recht breit. Door van kleur te wisselen en af en toe een steek niet te breien (zodat die steek de kleur van de vorige naald behoudt) ontstaat het patroon. Het lijkt me mooi op deze manier een soort regenboogsjaal te breien, of misschien een kussen.

2 opmerkingen:

Corina zei

Oh, leuk dat je dat bent gaan proberen - en leuk resultaat!

mija zei

Ik heb vandaag ook HZG gelezen op mijn werk. Ik heb een schoondochter in Noorwegen en ik wil het haar tonen. Dus ik ga ook een proeflapje breien. Trouwens op raverly een breisite vind je patronen van mutsen in Mor Astrup. (Mor= moeder). doei
mija