zaterdag 23 april 2016

Bloemen in de tuin



In deze tijd van het jaar vind ik de tuin op zijn mooist. Deze kleine geel-witte tulpen in de achtertuin gaan alleen open op zonnige dagen. Ze hoeven niet opgegraven te worden, je kunt ze gewoon in de grond laten zitten. En dan vermeerderen ze zich ook nog!



De vergeet-mij-nietjes bloeien elk jaar uitbundig. Als extraatje zie je een lieveheersbeestje. We hebben dit jaar trouwens al veel lieveheersbeestjes gezien in de tuin.



De bloesem van de druif ontluikt dezer dagen. Al meerdere keren heb ik gedacht dat de druif alleen uit dood hout bestond, maar dit jaar laat ik me niet foppen. Het is gewoon niet zo'n vroege plant.



's Ochtends zijn de tulpen in de voortuin nog dicht en voornamelijk rood van kleur.



De roze bloesem is gevonden bij wat snoeiafval.



Nu staat de bloesem te pronken bij ons op tafel.



Hieronder kun je zien hoe het verder gaat met de rood-gele tulpen in de voortuin.



Als de zon goed zijn best doet, gaan ze steeds verder open gedurende de dag en worden ze steeds geler.

Geen opmerkingen: