zondag 17 april 2016

Borduurkaart



De laatste tijd werkte ik regelmatig in een andere klas. Dagje hier, dagje daar. Zo kwam ik ook terecht in groep 3, waar op vrijdagmiddag een aantal kinderen borduurden. Ze mochten trouwens ook spelen met lego of een kroon vouwen of post maken voor elkaar.



Met het borduren had ik het tamelijk druk, ook al hadden de borduurkaarten ongeveer 1 gaatje per centimeter. De meeste kinderen konden zelf de draad in de naald krijgen, maar aan- en afhechten was moeilijk. Uiteindelijk koos ik voor kleine plakbandjes, want zo konden ze het zelf doen.



Op school borduurde ik dus slechts een klein stukje en mijn taak was natuurlijk ook niet om zelf te borduren. Alleen het gele randje flanelsteken heb ik in groep 3 gemaakt. De rest deed ik thuis. Ik had er nogal plezier in, ondanks de grote schaal.

2 opmerkingen:

Jeetje zei

Ziet er erg vrolijk uit!

DagelijkseOnzinDingen zei

Wat een leuke kaarten en wat leuk ook dat ze dat weer doen op school. Alhoewel ik de kruissteekjes van mijn moeder leerde, heb ik op de lagere school ook veel van dit soort kaarten gemaakt. Op de mavo kregen we een stuk jute en daar maakten we verschillende steken op en de handwerkjuf naaide daar dan een kussentje van. Zo komt het toch nog een beetje terug.