donderdag 25 oktober 2018

Gebreide lampenkap



Bij ons in de straat vonden we een gebreide lampenkap op de stoep. Eerst aarzelde ik eventjes of het een handgebreide lampenkap of een fabrieksexemplaar betrof. Maar na een iets nauwkeuriger blik, zag ik dat echt een handgemaakt breisel was. Alleen was ie nogal grauw en zaten er wat spinnetjes op. De lampenkap stond tenslotte gewoon op straat, daar wordt zoiets niet schoner op.

Zoals je kunt zien, hebben we 'm meegenomen. Ik besloot het breisel van de kap af te halen en eerst een handwasje te doen. Het materiaal voelde als wol, dus het moest voorzichtig gebeuren. Hoe het werd, kun je in een volgend bericht zien. Eerst moet het drogen.

3 opmerkingen:

Elizabeth zei

Hoe gaaf! Die had ik ook meegenomen hoor...
In Amsterdam is het heel normaal dat je spullen die je niet meer nodig hebt aan de weg zet en een ander neemt het vrolijk mee!

Ineke zei

Erg leuk!

sanpiseth40 zei

Hi all dear !!
great article and information, with your blogcomment.
I see your blog daily, it is crispy to study.
Your blog is very useful for me & i like so much.
หนังออนไลน์