zondag 28 oktober 2018

Nieuwe wanten



Al maanden lagen deze wanten te wachten op hun voltooiing. Eerlijk gezegd was het slechts een kwestie van een paar draadjes afwerken. Toch kwam het er niet van. Met het koudere weer kreeg ik opeens haast om de wanten af te maken en was het zo voor elkaar.



Ze matchen goed met mijn nieuwe winterjas, maar helemaal tevreden ben ik niet. De boorden zijn namelijk een beetje ongelijk van lengte. Het eerste boord was behoorlijk aan de korte kant. Gelukkig valt de jas er goed overheen.



Verder kun je het op de foto's denk ik niet zo goed zien, maar de duiminzet van de ene want is een beetje vreemd geworden. Ik kan het niet helemaal verklaren. Opeens had ik een ribbeltje aan de voet van de duim, in plaats van tricot steken. Het bleek lastig te corrigeren, al heb ik het nog eens geprobeerd.



Aan de belangrijkste voorwaarde voldoen de wanten zeker: ze zijn lekker warm. Ik heb ze al geprobeerd!

2 opmerkingen:

Ineke zei

Zoals je al schreef, als ze maar warm zijn, dat is het belangrijkste. En ik vind het prachtige kleuren!

Annet zei

Knap hoor! Ik ben al meer dan een jaar bezig met een paar sokken, nog steeds met de 1e!