zondag 19 mei 2019

Staphorster stipwerk



In het klederdrachtmuseum kun je een workshop Staphorster stipwerk volgen. Ik ben een beetje eigenwijs en denk dat ik het zelf wel kan proberen. Op mijn eigen manier natuurlijk, het is niet de bedoeling om klederdrachtstof te maken.

Na een beetje zoeken op internet vond ik dit inspirerende filmpje. Zoals ik al dacht, is allerlei materiaal bruikbaar om te gebruiken als stempel. Stukjes hout of kurk, spijkers, krammetjes, moeren enzovoorts. Wat betreft de te gebruiken verf, komt het wat preciezer. Gelukkig wil ik in eerste instantie in ieder geval niet werken op textiel. Het hoeft dus niet wasbaar te zijn.

1 opmerking:

Elizabeth zei

Wat leuk zeg... Ik ben bezig met een online cursus Folkart schilderen en daar komt het Staphorster stipwerk ook langs.