maandag 30 december 2019

Napolitaanse kerststal


In het museum Catharijneconvent is tot en met 5 januari de Napolitaanse kerststal weer te bewonderen. Hierboven zie je de drie koningen, die ik bijzonder mooi vind. Er valt nog veel meer te zien.


Deze hazewindhond bijvoorbeeld en een groepje muzikanten met dansende mensen.


Een drankliefhebber die zijn roes ligt uit te slapen met een mandfles op zijn buik.


Vrouwen die bezig zijn met de was.


Een koopman?


Een muzikant met een soort gitaar met acht snaren.


Een prachtig geklede kameeldrijver?


Een kijkje op het marktplein ...


en natuurlijk de grot/stal waarin Jezus werd geboren.


1 opmerking:

Bertiebo zei

Wat mooi! Ik was daar toevallig afgelopen zaterdag voor de tentoonstelling over Middeleeuwse Kunst. Zo mooi dat ik verder niet heb rondgekeken in het museum. Ik dacht vol is vol. Maar ik heb nu wel een beetje spijt