dinsdag 21 januari 2020

Afwerking als kaart


Het is tamelijk moeilijk om passepartout kaarten te krijgen in een (fysieke) winkel tegenwoordig. Op dit moment doe ik het dus met wat ik al in voorraad heb. Het is trouwens ook wel goed om de voorraad niet steeds te vergroten, maar goed te zoeken in wat ik al heb. Dat maakt het wel iets lastiger om kaarten te maken van de borduurtjes die ik af heb.


Bij deze drie kaarten is dat in ieder geval gelukt, zonder zelf te snijden. Dat laatste is heel wat meer werk, zelfs als je het al vaak gedaan hebt. In 2010 maakte ik daarvoor een tutorial met veel foto's. Tegenwoordig gebruik ik overigens rubbercement fotolijm van het merk Collall voor het plakwerk bij zo'n kaart en het bevalt me heel goed. Je kunt het onder andere bij Pipoos krijgen.


2 opmerkingen:

Ipie zei

Ik zie deze kaarten vaak bij de Kringloopwinkel liggen.

Bertiebo zei

Wat een geweldig leuke kaarten. De ontvangers zullen blij zijn.