woensdag 1 januari 2020

Tijd voor een nieuwe uitdaging!



Bij challenge 2020 staat er elke maand een andere borduurtechniek centraal staat. In eerste instantie is het een uitdaging voor mezelf, om weer eens op een andere manier bezig te zijn. Maar ik nodig anderen van harte uit om mee te doen en de resultaten te delen. Via hun eigen blog, facebook, pinterest, instagram, via een ander medium of wat je maar wilt. Ik publiceer jullie foto's natuurlijk ook graag op mijn borduurblog als je dat wilt.

In januari staan KOGIN en SASHIKO centraal. Eerst geef ik alvast een klein beetje informatie over kogin, zodat je aan de slag kunt als je dat wilt.

Op mijn blog kun je wat informatie vinden via het label "kogin". Verder is er een informatieve site in het Engels, genaamd koginbank en een schat aan patronen in de vorm van een diamant vind je op de blog Carorose. En dan heb ik het natuurlijk nog niet over de Japanse inspiratiebronnen .... Ik kan ze niet lezen, maar ook door goed te kijken word je al aardig wat wijzer.


Kogin is een Japanse rijgtechniek, die op zich niet zo ingewikkeld is en snel werkt. Wel is het goed om het geheel goed in het oog te houden, zodat je eventuele foutjes snel opspoort. Je werkt namelijk met een hele lange draad, dus als je correcties moet doen dan ben je in de aap gelogeerd.

1 opmerking:

monne-floor zei

Dat lijkt me wel leuk om te proberen en ik kan wel wat borduren maar zo leer ik weer wat bij ,ik ga het wel proberen .