donderdag 25 februari 2021

Europaplein

Laatst moest ik bloed laten prikken en we besloten er meteen een wandelingetje aan vast te knopen. Zodoende kwamen we op het Europaplein in Utrecht. Niet direct een stimulerende omgeving vind ik. Om je een beeld te geven: langsrazende auto's, hoge flats met kleine koopwoningen voor studenten, een vestiging van Coolblue en de Praxis.
Toch zagen we iets verrassends, wat er volgens mij nog niet zolang staat. Namelijk een grote M, bekleed met tegeltjes en voorzien van plantjes. Veel weet ik er niet van. Het is in ieder geval van kanaal30 en de M staat voor Merwedekanaalzone. Aan het Merwedekanaal verrijst namelijk een hele nieuwe buurt van Utrecht, die uiteindelijk ongeveer 10.000 woningen moet gaan tellen.
We gaan het zien. Het is in ieder geval nu mooier langs het Merwedekanaal dan straks. Al snap ik natuurlijk dat er grote behoefte is aan woningen in de stad.
Om nog even te laten zien dat het een heuse "M" is, plaats ik tot slot nog een foto uit de juiste hoek.

1 opmerking:

Gonda Westra-Steursma zei

Dat zijn dan verrassende ontdekkingen! Mooi vind ik altijd de kunst in de openbare ruimte. Helemaal als je iets over de achtergrond weet.