zondag 7 februari 2021

Proeflapjes

Alvast vooruitlopend op het breien van een trui naar eigen model, heb ik een paar proeflapjes gebreid. Het gemêleerde rode garen komt niet echt goed uit de verf, daarom vertel ik maar dat er een draadje groen en ook wat glitter in zit. Volgens mij heb ik het een paar jaar geleden gekocht op de handwerkbeurs bij Bart&Francis. Van dit garen heb ik genoeg voor een trui, dus ik zou zo kunnen beginnen. Ware het niet dat er eerst een paar andere dingen af moeten worden gemaakt.
Het lila proeflapje is gebreid met Lett lopi. Prima geschikt om alvast het aantal steken en naalden per 10 centimeter vast te stellen, maar niet in de gewenste kleur. Als de fysieke winkels weer opengaan, dan gaan we een mooie kleur uitzoeken. Ik vind het namelijk heel lastig om bij een webshop de kleur echt goed te beoordelen. Het komt ...

Geen opmerkingen: