woensdag 1 september 2021

Henriette en Henk Beukers

Ik ben in het gelukkige bezit van vrijwel alle nummers van Handwerken zonder Grenzen. Vooral in de oudere nummers staat in elk nummer wel iets dat ik zou willen uitproberen. Natuurlijk heb ik daar geen tijd voor en een mens moet ten slotte ook keuzes maken.

Tot en met nummer 124 werd het tijdschrift verzorgd door Henriette en Henk Beukers, die van 1984 tot 2004 naast de inhoud zelfs de abonnementenadministratie enz. voor hun rekening namen. In nummer 125 staat een uitgebreid interview met hen, waardoor ik iets meer weet deze zeer creatieve mensen. Wist je bijvoorbeeld dat ze poppen voor de Fabeltjeskrant gemaakt hebben?
Henriette Beukers heeft ook veel gepubliceerd. Interessant, ter zake doende en soms ook wat out-dated. Tot mijn verrassing zijn er in 2015 en 2017 twee uitgaven verschenen waarin haar textielverzameling centraal staat. Het eerste boek is uitverkocht, maar het tweede is nog te krijgen. Het lijkt me erg de moeite waard!

1 opmerking:

Gonda Westra-Steursma zei

Het is de moeite waard om het boek te bekijken. Ik heb het geleend bij de bibliotheek en het bevat veel van het verzamelde handwerk met uitgebreide beschrijvingen. Leuk en interessant. Wel hele forse boeken, maar leuk.
Wat grappig dat ze de Fabeltjeskrantpoppen gemaakt hebben. Ze blijven altijd leuk.
groeten, Gonda