dinsdag 15 maart 2022

Bolletjes in twee lagen

Verschillende keren heb ik gelezen dat je bloembollen in twee lagen in een grote pot kunt planten: in de bovenste laag kleine vroegere bloeiers en daaronder wat grotere exemplaren. Afgelopen najaar heb ik de koe bij de horens gevat en het uitgeprobeerd. Zoals je kunt zien heb ik krokusjes in de opperlaag geplant en wat dieper in de grond de hyacinthen. Ze zijn lang niet allemaal uit en wachten ook niet netjes op hun beurt. De hyacinthen staan op het punt van uitkomen en veel van de krokussen bloeien nog niet. Toch is het een leuk experiment. Ik ben benieuwd hoe het er over een paar weken uitziet. Misschien kan ik dan ook een wat betere foto nemen :)

3 opmerkingen:

Bertiebo zei

Hoe dan ook: leuk is het nu al

Sushy zei

Nog nooit gehoord van deze methode

Gonda Westra-Steursma zei

Ja, volgens mij doen ze dat ook bij de Keukenhof. Tulpen en bollen op verschillende lagen poten. Zo heb je het hele voorjaar bloeiende tulpen en ander bloeisel. Ik ben benieuwd hoe het met jou laagjes gaat.
Leuk experiment.